Współcześnie smartfon jest jednym z najbardziej osobistych i niezbędnych narzędzi używanych w niemal każdym aspekcie codziennego życia. Za pomocą tego urządzenia zarządzamy biznesem, finansami, czasem i zdrowiem, kontaktujemy się z bliskimi i uczymy się. Trudno wyobrazić sobie dzień bez tych wszystkich funkcjonalności, dlatego awaria telefonu to stresująca sytuacja. Jakim usterkom najczęściej ulegają smartfony? Jakie awarie telefonów naprawia się w serwisie NKER w Koszalinie?

Naprawa smartfonów po uszkodzeniu

Choć telefony są obecnie naszymi przenośnymi centrami zarządzania wieloma życiowymi sprawami, to właśnie my – użytkownicy – jesteśmy największymi wrogami tych urządzeń. Większość awarii powstaje w wyniku nieostrożności właściciela smartfona. Jedną z najczęstszych usterek jest pęknięty wyświetlacz w telefonie. Naprawa uszkodzonego ekranu, w zależności od marki i modelu, może być kosztowna. Fachowcy z serwisu NKER Serwis i Akcesoria GSM zajmują się regeneracją oraz wymianą wyświetlacza, a także wymianą digitizera odpowiedzialnego za działanie dotykowego ekranu.

Inną często występującą usterką jest uszkodzone gniazdo ładowania, najczęściej w wyniku nieprawidłowego podpięcia. Eksperci z serwisu NKER w Koszalinie naprawiają też zalane lub zawilgocone urządzenia, a w razie potrzeby odzyskują dane ze zniszczonych egzemplarzy. Popularną usługą w serwisie telefonów jest także wymiana baterii – zepsutej lub wyeksploatowanej. Użytkownicy smartfonów zgłaszają się do firmy NKER również z uszkodzonym mikrofonem lub głośnikiem, najczęściej na skutek upadku lub zalania. Fachowcy wymieniają wówczas całe układy i testują ich sprawność.

Inne usługi serwisu smartfonów

Wymiana szybki w telefonie czy naprawa gniazdka ładowania to nie jedyne usługi świadczone przez serwis smartfonów NKER w Koszalinie. Firma pomaga użytkownikom telefonów nie tylko wtedy, gdy ulegają one uszkodzeniu. Fachowcy zajmują się między innymi usuwaniem różnego rodzaju blokad, na przykład Factory Reset Protection, Google, kodów czy wzorów. W serwisie telefonów NKER można poprosić o zmianę lub aktualizację oprogramowania. Eksperci mogą też skopiować dane do nowego urządzenia i stworzyć kopie zapasowe potrzebnych plików. Serwis NKER zajmuje się również programowaniem baterii, wyświetlaczy oraz identyfikacji FaceID w smartfonach marki iPhone.

Najczęstsze awarie smartfonów, które są naprawiane w serwisie NKER obejmują:

 

  1. Uszkodzenie ekranu – Smartfony są narażone na stłuczenia i pęknięcia ekranu, co może utrudniać korzystanie z urządzenia. W serwisie NKER można wymienić ekran na nowy.
  2. Problemy z baterią – Często zdarza się, że bateria w smartfonach nie trzyma długo lub w ogóle nie chce się naładować. W serwisie NKER można wymienić baterię na nową, aby przywrócić odpowiednią wydajność urządzenia.
  3. Uszkodzenia związane z wodą – Jeśli smartfon został zalany wodą, może być uszkodzony wewnętrznie. W serwisie NKER specjaliści posiadają narzędzia i wiedzę, aby dokładnie ocenić i naprawić szkody związane z zalaniem.
  4. Problemy z oprogramowaniem – Czasami smartfon może mieć problemy z działaniem oprogramowania. Może to obejmować zawieszenie się urządzenia, utratę danych lub brak reakcji na naciśnięcia przycisków. Serwis NKER może pomóc w naprawie lub przeinstalowaniu oprogramowania.
  5. Uszkodzenie aparatu – Aparaty w smartfonach są narażone na stłuczenia lub uszkodzenia, co może utrudniać robienie zdjęć. W serwisie NKER można wymienić aparat na nowy lub naprawić uszkodzenia.
  6. Problemy z głośnikiem lub mikrofonem – Głośniki lub mikrofony mogą czasami przestać działać poprawnie, co utrudnia prowadzenie rozmów telefonicznych lub odtwarzanie dźwięku. W serwisie NKER można wymienić uszkodzone elementy na nowe.
  7. Problemy z ładowaniem – Czasami smartfon może mieć problemy z ładowaniem lub ładowarką. W serwisie NKER można przeprowadzić diagnostykę i naprawę usterek związanych z ładowaniem.

Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że powyższa lista nie jest wyczerpująca i serwis NKER zajmuje się również innymi naprawami smartfonów, w zależności od indywidualnych potrzeb klienta.